Blog posting w Droptica

Prowadzenie bloga - jak to robimy w Droptica?

Jednym z kluczowych założeń w Droptica jest dzielenie się wiedzą - zarówno w firmie jak i na zewnątrz. Dzięki licznym projektom nasi developerzy zdobywają praktyczne umiejętności, poznają nowe narzędzia, pracują w różnych zespołach. Z tych powodów od wielu lat prowadzimy firmowego bloga Droptica, a od niedawna na stronie Kariery.

Tematy blog postów

Niemal od pierwszego dnia działalności naszej agencji drupalowej pośród prezentowanych treści (usługi, case study, itd.) pojawiały się blog posty. Od 2013 roku napisaliśmy 494 artykułów (w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej) oraz 50 artykułów na stronie Kariery. Tygodniowo publikujemy trzy posty - tematy podzielone są na kategorie, m.in:

  • Technologia
  • Drupal
  • Moduły Drupala
  • Design
  • Biznes & Project Management
  • E-commerce
  • Droopler
  • Droopler Tutorials
  • PHP
  • Intranet
  • Firma

W każdej z kategorii poruszamy tematy będące źródłem konkretnej wiedzy w postaci np. rekomendowanych narzędzi do debugowania, czy standardów kodowania w Drupalu. Kategorii technologicznej poświęcamy sporo miejsca - tworzymy np. serie postów o modułach Drupala, piszemy o Dev-Ciekawostkach, gdzie nasi Triple Certified Drupal Eksperci mówią m.in. o wersjach PHP - możemy tam poczytać o benchmarkach wersji PHP, sprawdzić źródła z dobrymi praktykami pisania kodu w PHP dla początkujących (i nie tylko), a nawet dowiedzieć się, jak zamodelować grę tetris w PHP.

Prowadzenie bloga wymaga publikowania postów o tematyce technicznej, które lubi pisać Marcin

Bardzo istotna jest dla nas transparentność również odnośnie procesu rekrutacyjnego. Zależy nam, aby każdy kandydat miał wiedzę na temat tego, jak wygląda proces rekrutacji w Droptica, ale również, w jaki sposób może się przygotować aplikując np. na stanowisko junior developera.

Weronika porusza tematy związane z rekrutacją

Jeszcze inną gałęzią blog postingu stanowią Droopler tutoriale. W tej sekcji bardzo szczegółowo dzielimy się informacjami dotyczącymi instalacji i konfiguracji stworzonego przez naszych developerów website buildera. Tym samym odpowiadamy na pytania jak zbudować wielojęzyczną stronę internetową w Drooplerze, czy też w jaki sposób wykorzystać komponenty Bootstrapa w Drooplerze.

Tak jak wspomniałem - zadaniem prezentowanych treści jest dzielenie się wiedzą i dostarczanie informacji. A co z tego mają sami autorzy?

Autorzy Droptica

Niemal każda z piszących osób podkreśla, że wartością dodaną jest zdobywanie wiedzy podczas przygotowywania tekstu. Research pozwala bowiem dotykać tematów pokrewnych, którymi dotychczas nie było okazji się zająć. Autorzy korzystają z nowych źródeł, odkrywają najnowsze narzędzia, zbierają informacje usprawniające codzienną pracę.

Prowadzeniu bloga towarzyszy zgłębianie wiedzy na tematy poruszane w postach

Jeszcze innym satysfakcję daje sam fakt publikacji blog posta na stronie firmy oraz promocja treści w sieci, a tym samym rozpoznawalność autora jako osoby kompetentnej w danym zagadnieniu.

W tym miejscu należy wyraźnie podkreślić, że każdy tekst to szansa na dotarcie do osoby zainteresowanej tematyką, a więc usługami firmy (jeśli dany artykuł tego dotyczy). Autorzy przyczyniają się zatem do zwiększania zasięgu odbiorców, a także - pośrednio - do sprzedaży tychże usług.

DropStorm w Droptica

Raz na miesiąc organizujemy spotkanie, w trakcie którego gromadzimy informacje na temat ustalonego uprzednio zagadnienia. Burza mózgów, jaką jest DropStorm, pozwala wymienić się doświadczeniami i wiedzą między członkami zespołu. Umożliwia to zespołowi marketingowemu przygotowanie konkretnych pomysłów na tytuły blog postów wraz ze spisem treści, w którym będą zawarte kluczowe dla tematyki zagadnienia.

DropStorm to incjatywa, która ma na celu integrację oraz wspieranie prowadzenia bloga

DropStorm przynosi kolejną wartość dodaną: bo nawet jeśli uczestnik spotkania nie napisze artykułu, to inne osoby mogą się dowiedzieć na temat wyzwań jakie przed nim stanęły w ramach projektu. Rożni developerzy realizują bowiem różne projekty i niekoniecznie akurat oni spotykają się w scrumowych sprintach - DropStorm jest więc okazją do spotkania się osób, które na co dzień ze sobą nie współpracują.

Proces tworzenia blog posta

A kiedy już mamy tematy, spisy treści i wybranego autora, to czas zacząć pisać. Deadline na dostarczenie tekstu ustalamy indywidualnie z autorem tak, aby osoba miała czas na napisanie artykułu i żeby nie kolidowało to z obowiązkami na projekcie. Po dostarczeniu materiału, blog post zostaje oddany do recenzji specjaliście z danej tematyki. Jeśli sytuacja tego wymaga, nanoszone są poprawki, a jeśli nie, tekst przygotowywany jest do publikacji.

Bardzo istotne (o ile nie najważniejsze) to dbałość o unikalność treści. Artykuł musi być oryginalny pod kątem zawartości wynikiem indywidualnej pracy i autorskich wniosków.

Svitlana stara się wnieść coś innowacyjnego do każdego postu, który pisze

Podsumowanie

Blog posting w Droptica niesie ze sobą wiele korzyści. Zarówno dla czytelnika, jak i dla autora. Jeśli chcesz pisać albo dzielić się wiedzą, dzięki której moglibyśmy tworzyć kolejne wartościowe treści, dołącz do nas - sprawdź aktualne oferty pracy.